07.07. hétfő:
Kérek minden szülőt, hogy a gyermeket 7:15 – 7:30 között hozza a Pusztavámi Német Nemzetiségi Általános Iskolához. Gyülekező: az iskola aulájában.
A kormányrendelet értelmében nem kell egészségügyi nyilatkozat.
7:30 – 7:50 Tábori megnyitó.
8:00 – 8:30 Reggeli az óvoda étkezőjében.
8:45 – 12:00 Csoport foglalkozások.
10:00-ig nevezés a tábori játékokra. Darts bajnokság. (Nevezés: Gönczöl Gábor) Asztali csocsó bajnokság. (Nevezés: Sarok Péter) Asztali tenisz bajnokság. Fiú és leány kategóriákban. (Nevezés: Sarok Péter)
12:00 – 13:00 – Ebéd az óvoda étkezőjében.
13:00 – 16:00 – Kézműves, játékok, bajnokságok, vetélkedő.
Az első nap a gyerekek olyan pólóba jöjjenek amelynek az elején szám látható.
Minden szünetben és délután kb. 60 db logikai játék kipróbálására van lehetőség.
15:00 Uzsonna az iskolában.
16:00 után lehet a gyermekekért jönni.
Ajánlott felszerelés: Jegyzetfüzet, toll, ivó kulacs.
Jó idő esetén az iskola füves területén vizes program. Ajánlott felszerelés: fürdőnadrág, csere póló, törölköző, vízi pisztoly.
A honlapot minden délután érdemes lesz felkeresni.
A galériába tábori képek lesznek feltöltve. A napi történések írásos összefoglalója és a vetélkedő további információi lesznek megtalálhatók.
- HÉT: ÉTLAP 2025.07.07 – 07.11.
Hétfő:
Reggeli: Gyümölcs tea. Kalács. Margarin. Barack lekvár.
Ebéd: Zöldborsó leves. Bolognai spagetti reszelt sajttal.
Uzsonna: Gépsonka. Margarin. Zsemle.
Kedd:
Reggeli: Tejbegríz. Kakaó szórattal.
Ebéd: Tarhonyás leves. Rántott csirke mell. Rizs. Cékla saláta.
Uzsonna: Diákcsemege. Zsemle. Jégsaláta.
Szerda:
Reggeli: Gyümölcs tea. Kenőmájas. Paradicsom. Kenyér.
Ebéd: Zöldséges húsgaluska leves. Sertéssült. Gyümölcsmártás. Dara.
Uzsonna: Meggyes rétes.
Csütörtök:
Reggeli: Epres poharas joghurt. Kifli.
Ebéd: Paradicsomleves. Tarhonyáshús. Csemege uborka.
Uzsonna: Zala felvágott. Margarin. Zsemle. Uborka.
Péntek:
Reggeli: Tea. Főtt virsli. Ketchup. Kenyér.
Ebéd: Gulyásleves. Kenyér. Nudli. Baracklekvár.
Uzsonna: Kockasajt. Sárgarépa. Kifli.
FELHÍVÁS! - “Titkok a kerekasztal körül!” – történelmi, logikai játékra.
„A Vértesszentkereszti lovagrend odaadó követője a legnagyobb hűséggel és engedelmes szolgálattal a becsület ösvényén szólok hozzátok.
Kötelességem és egyben célom is azon személyek megtalálása akik bátor, nemes , nagylelelkű és a lovagi erényekhez méltóan cselekednek.
Többszáz évvel ezelőtt a lovagi erények egyike a sakkozás ismerete is volt. A sakkozás elsajátításáról minden nap bizonyosságot szerzek. De eddig nem nyert bizonyosságot, hogy érdemessek vagytok a lovagi cím viselésére. Célom, hogy az úr 2025. évének július havának 2. hetében erről bizonyosságot szerezzek. 13-an kaptatok erre lehetőséget. Az 5. napon kevesen maradnak akik erre a címre érdemessek lesznek.
Kérlek benneteket, hogy a saját és a lovagrend védelmében az 5. nap végéig hűségesen őrizzétek titokban kiléteteket. Senkinek ne fedjétek fel személyeteket az engedélyem nélkül. Aki ezt bizonyítottan megszegi az a továbbiakban a lovagi cím megszerzésétől elesik.
„Ha teljesíted kérésem, azzal elnyered mindünk legőszintébb nagyrabecsülését. Kísérjen jószerencse utadon.”
Lovagi kör.
A rám ruházott hatalom nevében és fogadott esküm által az Udvarhelyi és Kereki területekhez tartozó Vértesszentkereszti kolostor, Gerencsér továbbá Csóka, Majki remeteség, Oroszlánkő, Szent György, Vitány és Gesztes várának évszázadok óta hivatalos őrzője az elkövetkezendő 5 napban az előzetes próbákon megfelelt 13 lovag jelöltből az 5. napon az arra legnemesebbek lovaggá üttetik. Az 5 nap alatt kilétét senki sem fedheti fel. Kivéve, ha az őrző erre engedélyt ad. A lovag jelöltek igénybe vehetik az apródok, angyalok, boszorkányok, tündék, lidércek és saját felmenőik segítségét. Mindenkit óva intek, hogy amennyiben tudtán kívül véletlen valaki lidérccel köt szövetséget az készüljön fel arra a veszélyre, hogy amennyiben a szövetség létre jön a lidérc bármikor dönthet úgy, hogy a jelöltet száműzi a körből. A jelöltet a védettséget birtokló pajzs sem mentheti meg ez alól.
Játékszabályzat.
A játékban 13 fő játékos vesz részt. (előzetes 15 jelöltből) A többi 23 fő apród tisztséget tölt be. Velük lehet szövetséget kötni. Természetesen több udvarhölgy és lovagjelöltnek is segíthet, illetve árulhat el egy-egy apród. Szövetséget lehet kötni a játékhelyszínén tartózkodó felnőttekkel. A kerekasztalnál résztvevők közül bárkivel. Vigyázz, mert nem tudhatod ki van veled és ellened. Bármikor fordulhat a kocka. Két csapat ül a kerekasztal körül. Senki nem tudja ki-ki csoda a másik személyében. A játék során rengeteg információ lát napvilágot. A kerekasztal körül is. Érdemes esetleg az el hangzott mondatokat telefonon rögzíteni. Továbbá a nap végén különböző feladatokkal térnek haza a kerekasztal szereplői. A feladatok jó megoldásai segítik tisztázni a személyek kilétét. Ezáltal segíthet a napvégi szavazásban. Minden jelölt szavaz, azaz egy főt felír a táblájára. Akit valamilyen okból (meggyőződés, taktika, leggyengébb vagy épp, akitől a legjobban tart, mert a legerősebb stb..) szeretné, hogy a következő nap már ne legyen játékban. Aki a legtöbb szavazatot kapja annak el kell hagynia a kerekasztalt. Előtte az őrző utasítására el kell árulnia, hogy melyik csapathoz tartozott. Szavazat egyenlőség esetén új szavazás, de ekkor már csak a holtversenyben végzett személyekre lehet szavazni. Aki a legtöbb szavazatot kapja az hagyja el a kerekasztalt. Természetesen, ha valaki szavazás útján kiesik, de mint szövetséges a továbbiakban jól küzd annak esélye nyílhat az utolsó nap visszakerülni a játékba. Természetesen a felnőttek sem tudják egymásról, hogy ki kicsoda. Nem érdekük felfedni kilétüket, mert azzal játékosoknak árthatnak, illetve segíthetnek, ha kilétükre fény derülne. A lovagi teremben tartózkodó felnőttek, akiknek játékkarakterét nem tudjuk, dönthetnek úgy két alkalommal a hét folyamán, hogy valakit száműzhetnek a kerekasztaltól. Őket nem lesz hatalmam visszajuttatni a játékba. A nap folyamán lesz lehetősége a játékosoknak védettséget szerezni. Aki megszerzi a pajzsot – természetesen erről senki nem tudhat, hogy ki védett az nap, védetté válik a többiekkel szemben. De a felnőtt rossz karakterekkel szemben nem nyújt védelmet a pajzs. Minden nap végén egyre kevesebben fognak a kerekasztal körül ülni. Pénteken már csak 1 – 4 fő. Ők lesznek a játék győztesei. Ők válnak lovaggá. Amennyiben az utolsó szertartáson „BIZALOM-KÖRE” valaki úgy dönt, hogy meg tud nevezni legalább 1 másik személyt, aki nem az ő csapatába tartozik akkor a játék végeredménye változik.
Ha igaza van akkor ő lesz a játék egyedüli győztese.
Ha tévedett akkor a többi játékos lesz a győztes.
Amennyiben mindenki úgy gondolja, hogy egy csapatba tartoznak akkor ők a játék győztesei. Ők válnak lovaggá, illetve udvarhölgyé.
Fontos, hogy a játék folyamán jól kell gondolkodni és taktikázni. Sokszor csavar lesz a játékban! Nem árt ezt is szemelőt tartani! Fontos, hogy otthon olyan szövetségesek vegyenek körül, akik segítenek lehetőleg megoldani az adott feladatot, illetve olyan tanácsokkal lássanak el, hogy a következő napot is eredményesen tudd folytatni a kerekasztalnál.
Sok sikert kívánok mindenkinek a játékhoz!
Őrző

